Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy w ramach przedsięwzięcia MEiN "Poznaj Polskę"

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
21 czerwca 2022

28 uczniów wraz z opiekunami Publicznej Szkoły Podstawowej w Modrzejowicach wzięło udział w wycieczce w ramach przedsięwzięcia „Poznaj Polskę”

W dniach 9-10 maja uczniowie klas 4,6,7 i 8 Publicznej Szkoły Podstawowej w Modrzejowicach wraz z nauczycielami wzięli udział w wycieczce do pięknego Krakowa w ramach przedsięwzięcia "Poznaj Polskę".

Wyspani, spakowani i w świetnych nastrojach zebraliśmy się pod naszą szkołą o godz. 8.00. Kilka minut później siedziliśmy już w autokarze i zaczynaliśmy przygodę na którą wszyscy długo czekaliśmy. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku Królewskiego w Niepołomicach, który nazywany jest także "drugim Wawelem". Później czekało na nas ognisko i smażenie pysznych kiełbasek. Mieliśmy okazję nie tylko się posilić, ale też odpocząć po kilku godzinach spędzonych w autokarze i nabrać sił na dalsze zwiedzanie. Ostatnim punktem programu podczas pierwszego dnia naszej wycieczki było zwiedzanie Kopalni Soli w Bochni. W unikalnym, podziemnym labiryncie solnych korytarzy czekało na nas wiele niespodzianek. Wycieczka po podziemiach kopalni pozwoliła nam połączyć aktywność fizyczną z elementami poznawczymi, a także wywołała w dzieciach wiele pozytywnych emocji. Po zameldowaniu w hotelu i zjedzeniu pysznej obiadokolacji wszyscy udali się do swoich pokoi aby odpocząć i zregenerować siły.

Drugi, ostatni dzień naszej wycieczki zaczęliśmy od zwiedzania najstarszego obszaru Krakowa, czyli Starego Miasta. Zobaczyliśmy Rynek, Kościół Mariacki oraz Zamek Królewski na Wawelu i Państwowe Zbiory Sztuki. Przeszliśmy także przez ulicę Bracką. Prawdopodobnie jest to najbardziej „literacka” ulica współczesnego Krakowa, rozsławiona przez piosenkę krakowskiego barda Grzegorza Turnaua. W każdym z tych miejsc robiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Kupiliśmy także piękne upominki, które będą nam przypominały o wycieczce do byłej stolicy Polski. Następnie odwiedziliśmy Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach, które jest światowym centrum kultu, związanym z działalnością św. Faustyny oraz św. Jana Pawła II.

Na koniec naszej wyprawy zwiedziliśmy Kopiec Kościuszki z otoczeniem. Wysokość tego kopca to aż 43,1 m. Widoki, które czekały na nas na samej górze były przepiękne. To był niestety już ostatni punkt przewidziany w programie naszej wycieczki.

Zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi około godziny 20.00 wróciliśmy do szkoły w Modrzejowicach, gdzie na wszystkie dzieci czekali już rodzice. To były dwa, bardzo intensywne i jednocześnie udane dni podczas których nie tylko wiele zobaczyliśmy, ale także bardzo miło spędziliśmy czas w swoim towarzystwie.  Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli ponownie udać się na taką wycieczkę, aby dalej poznawać nasz piękny kraj.

Galeria

• Powiększ zdjęcie Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy w ramach przedsięwzięcia MEiN